Intern communicatieplan voorbeeld
Waar dient het voor en wat zijn de onderdelen?
Intern communicatieplan voorbeeld gaat u helpen met het verkrijgen van een helder beeld aangaande de inhoud van uw communicatieplan. In de eerste plaats is het de bedoeling van deze communicatieplan de verbondenheid van ieder onderdeel binnen de organisatie te verhogen. Dit is een cruciaal deel van jouw onderneming, even belangrijk als een kantoor, een website of een businessplan. Een ander doel van ons intern communicatieplan voorbeeld is alle communicatielijnen op elkaar af te stemmen zodat het voor ieder onderdeel en departement binnen de organisatie duidelijk is wat de taken en verantwoordelijkheden zijn, hoe lopen de communicatielijnen en waar kan men de benodigde informatie halen? Intern communicatieplan voorbeeld verschaft u meer duidelijkheid.
Doel intern communicatieplan voorbeeld
Bij interne communicatie houdt men altijd het doel van de communicatie voor ogen. Vervolgens bekijkt men bij de evaluatie of de doelstelling daadwerkelijk behaald zijn. Het beoogde doel bij het opstellen van een interne communicatieplan voorbeeld is ten eerst zorg dragen voor de kennisoverdracht. U wilt dus mensen informeren aangaande de plannen. Ten tweede wilt u een positieve houding bewerkstelligen binnen de organisatie voor uw plannen.
Als laatste wordt er beoogd dat het gedrag goed is
Dit wil zeggen dat het van groot belang is dat er daadwerkelijk meegewerkt wordt aan de uitvoering van de plannen van uw organisatie. Aan de hand van de vooraf te bepalen doelstellingen bepaalt u de middelen die ingezet moeten worden om uw doelstellingen te behalen en welke doelgroepen benaderd moeten worden. Intern communicatieplan voorbeeld zorgt voor een heldere communicatie binnen uw organisatie. Hieronder vindt u een opsomming van een gestructureerde communicatieplan. Met dit rijtje bij de hand bent u verzekerd van een kwalitatief intern communicatieplan.
Inhoud intern communicatieplan
- Inleiding en probleemstelling
- Doel van het communicatieplan
- Inventarisatie van de communicatie op dit moment
- Analyse en taakstelling
- Actieplan
- Evaluatie en de bijstellingen
- Planning
- Begroting